Desi este calificat un peste cu carnea grasa, acesta nu contine decat 10-14% lipide, are un continut caloric scazut (150kcal), este bogat in proteine (20%), hranitor, contine vitamina D, multe saruri minerale si are un continut important de fosfor (300mg/100g). Perioada aprilie-mai este cea mai propice inmultirii somonului, deci si procurarii somonului proaspat. In lunile urmatoare somonul poate fi procurat congelat sau de la crescatorie. Somonul este un peste ce poate ajunge pana la 30kg, dar pentru cel cumparat proaspat se recomanda exemplarele intre 2-6 kg, altfel carnea acestuia este prea grasa.

Somonul se poate prepara in diverse moduri: taiat in felii foarte subtiri si marinat in ulei de masline, "tartare" asezonat cu bucati de lime si cepsoara, fiert acompaniat de maioneza, sos remoulade sau sos verde, la gratar gatit intreg, feliat sau frigarui. Somonul afumat la rece sau la cald, ramane insa modul cel mai complex de pregatire al acestuia. Oricum ar fi facuta afumarea, la rece sau la cald, prima operatiune este de a marina somonul intr-o saramura sau de a-l freca cu sare.
Daca iti place ce citesti la mine pe site si vrei sa primesti pe email ultimele noutati, inscrie-te in coltul din dreapta sus. Vreau sa-ti spun ca si eu urasc spamul, asa ca nu vei primi emailuri nedorite de la mine. Multumesc!
O zi frumoasa,
Stefania
Page copy protected against web site content infringement by Copyscape www.cere.ro Recipe Blogs - BlogCatalog Blog Directory

Add to netvibes